About
This event is in Italian.
Free entrance
You can access the Sala Onu through the stairs located in the stage door area (on the right side of the main entrance, close to Via Pignatelli Aragona).
An accessible pathway, with no steps and the elevator, is also available (ask the staff for guidance).
The presentations are organized by Associazione Amici del Teatro Massimo.
Programme
Dario Oliveri
presents Lady, Be Good by George Gershwin.
About
Non vi lasciamo senza musica
Ballet live streaming on the Teatro Massimo WebTv
Il Teatro Massimo per il progetto ANFOLS
#apertinonostantetutto
Sergej Prokofiev
Romeo e Giulietta
Choreography Davide Bombana
Choreography assistant Roberto Zamorano
Costume Designs Santi Rinciari
Lighting Designs Carlo Cerri
Teatro Massimo Ballet
Cast
Cast
Giulietta Linda Messina
Romeo Michele Morelli
Mercuzio Alessandro Cascioli
Tebaldo Riccardo Riccio
Amica di Giulietta Yuriko Nishihara
Madre di Giulietta Romina Leone
Madre di Romeo Francesca Davoli
Paride Vincenzo Carpino
Lorenzo Gaetano La Mantia
Montecchi Lucia Ermetto, Jessica Tranchina, Giorgia Leonardi, Alessia Pollini
Giovanni Traetto, Diego Mulone, Gianluca Mascia, Dennis Vizzini
Photo © Rosellina Garbo
About
Friday, September 20th, 9 p.m. | Catania, Villa Bellini
Saturday, September 21st, 9 p.m. | Messina, Teatro Vittorio Emanuele
Oboe Carmelo Ruggeri
Conductor Michele De Luca
Massimo Youth Orchestra
Programme
Richard Wagner
Vorspiel from Parsifal
Overture from Das Liebesverbot oder Die Novize von Palermo
Vincenzo Bellini
Capriccio ossia Sinfonia per studio n. 2 in do minore Sinfonia n. 7 in re minore
Concerto per oboe e orchestra in mi bemolle maggiore
Overture from Norma
About
This event is in Italian.
Tickets (3 euros) available at the box-office and online.
You can access the Sala Onu through the stairs located in the stage door area (on the right side of the main entrance, close to Via Pignatelli Aragona). An accessible pathway, with no steps and the elevator, is also available (ask the staff for guidance).
Programme
Beatrice Monroy
presents Salome by Richard Strauss with Gigi Borruso and Consuelo Lupo.
About
sabato 4 ottobre, ore 10:30 | Sala ONU
Convegno Internazionale
Alessandro Scarlatti, il “palermitano”
Storia e fortuna a 300 anni dalla morte
Tavola rotonda: Mettere in scena Scarlatti oggi
Saluto iniziale Marco Betta, sovrintendente del Teatro Massimo
Partecipano Fabio Biondi, direttore d’orchestra; Andrea Estero, critico musicale; Filippo Mineccia controtenore; Stefano Vizioli, regista; insieme a Giulio Prandi, Cecilia Ligorio e
Paolo V. Montanari rispettivamente direttore, regista e Dramaturg di Mitridate Eupatore
(nuova produzione Teatro Massimo)
Coordina Anna Tedesco
Interventi musicali (arie tagliate da Mitridate Eupatore): Martina Licari (soprano),
Konstantin Derri (controtenore), Giulio Falzone (tiorba) e Michele Barbieri (clavicembalo)
Presentazione
Presentazione
Nel 2025 si commemorano i trecento anni dalla morte di Alessandro Scarlatti (Palermo 1660-Napoli 1725), il più importante operista italiano tra XVII e XVIII secolo. In occasione di questo anniversario, sono numerosi i concerti, i convegni e le manifestazioni che gli saranno dedicate in diversi luoghi d’Italia ed Europa.
Palermo, luogo di nascita del compositore, non poteva mancare a questo importante appuntamento.
Dal 5 al 12 ottobre verrà rappresentata al Teatro Massimo in una nuova produzione l’opera Mitridate Eupatore (eseguita per la prima volta a Venezia nel 1707). Dal 2 al 4 ottobre, in concomitanza con questa rappresentazione, si svolgerà il convegno scientifico Alessandro Scarlatti, il “palermitano”. Storia e fortuna a 300 anni dalla morte, organizzato congiuntamente con il Dipartimento di Scienze umanistiche dell’Università di Palermo, che riunisce alcuni dei più eminenti studiosi di Scarlatti, italiani e stranieri.
Rispetto alle iniziative previste altrove, quelle palermitane sottolineano il rapporto tra Scarlatti e la sua città natale, sia tracciando un quadro delle attività musicali a Palermo nella sua epoca, sia illuminando alcuni momenti della storia della sua recezione in tempi recenti, in particolare attraverso il magistero di Roberto Pagano, autore di una fondamentale biografia di Alessandro e del figlio Domenico Scarlatti nonché promotore del Festival Scarlatti tenutosi per iniziativa del Teatro Massimo a Palermo nei primi anni Duemila.
Info
Friday My 15 2026, 6 pm, Sala Onu
Talking about Opera – Aida
This event is in Italian.
The art of storytelling is made up of intertwined threads that open up the enchantment of listening.
Beatrice Monroy tells us the story of the opera Aida with Rinaldo Clementi and Consuelo Lupo.
Tickets (3 euros) are available at the box-office and online.
You can access the Sala Onu through the stairs located in the stage door area (on the right side of the main entrance, close to Via Pignatelli Aragona). An accessible pathway, with no steps and the elevator, is also available (ask the staff for guidance).
About
The project
Beatrice Monroy – with readings by Stefania Blandeburgo, Gigi Borruso, Rinaldo Clementi, Giuseppe Cutino, Consuelo Lupo, and Sabrina Petyx – recounts the plots of the Operas staged at the Teatro Massimo to the audience, as well as the historical and cultural references on which the librettists based their work.
Our aim is to bring to the audience the extraordinary stories that inspired the Masters to compose their masterpieces.
About
15 – 16 April, 2025 | Sala Grande, Teatro Massimo
from 5 to 13 years old | Bookings from 20 January, 2025
Written and directed by Manu Lalli
Original music and arrangements Simone Piraino
Teatro Massimo Orchestra and Chorus
Chorus Master Salvatore Punturo
Tickets
Students 5 €
Full price 12 €
Reduced price 10 €
For more information
Programme
The plot
A funny little man descends one evening from a moonbeam and finds himself in the fascinating circus life populated by acrobats, clowns, knife throwers, ferocious animals, tamers, and lots of music…
Spoken parts of the performance are in Italian; a basic understanding of the language is adviced.
Performances from Tue to Fri are events for school groups. In case seats are available to the general audience, they will be on sale on the same day of performance at the box-office.
Videos by Venti Lucenti